משכנתא לקניית הנכס
אני רוצה לקחת משכנתא לקנות את הנכס מה לעשות?
בעסקת מקרקעין / נדל"ן כאשר הרוכש מעוניין לקחת משכנתא יש לכך כמובן היבטית שונים מהותיים לגבי עסקת המקרקעין כולה שמשליכים על המוכר והקונה, שהרי דבר ידוע ומקובל הוא שנכס המקרקעין שנקנה באמצעות ההלוואה של הבנק לקונה ישמש כערובה להחזר החוב לבנק, ולפיכך רושם הבנק הערת אזהרה על הנכס לטובתו. ומוכר המקרקעין? זה רוצה ובצדק, בעסקה ובתשלום התמורה באופן מהיר ובטוח. והוא חושש בצדק למצב בו לקונה לא יהיה מספיק כסף לשלם את התמורה על הנכס או לבצב את התשלומים להם הקונה התחייב בעסקת המכר.

חשוב להבין כי למצב דברים זה יכולים להיות השלכות קשות מאוד כלפי המוכר, שהרי אם נלקחה משכנתא על ידי הקונה והנכס כמובן מושכן לטובת הבנק אך הקונה לא עומד בתשלומים האחרונים בהסכם המכר, מכאן הרי שהבנק יהיה מעוניין למכור את הדירה / נכס המקרקעין הנמצא בידיו כערובה / בטוחה ולכסות את החובות שהקונה נדרש והתחייב לשלם לו.

בעיה נעוצה במצב שחובות המדוברים בדרך כלל הינם בהתאם לספרי הבנק ואותם חובות כוללים הצמדה, ריבית, קנסות ותשלומים אלו ואחרים כיד הדמיון הטובה על הבנק – אך כיום מי מחויב לשלם כל אלו, נכון המוכר! מאחר וחתם על המסמכים לרישום הערת אזהרה לטובת הבנק הכוללים חיובו בתשלוים שונים.
סכומים אלו יכולים במקרים מסוים להיות גבוהים ולעמוד אף מעל שווי המכירה המקורי, במקרה כזה יצטרך המוכר האומלל ללכת ולהביא כסף מביתו ולשלם את כל חובותיו של הקונה להם התחייב המוכר במסמכים שחתם לבנק המממשכן.

במקביל, לא יקבל המוכר את מלא התמורה על הנכס שהיה בבעלותו מן הקונה. לפיכך ממצב כזה חשוב להימנע בכל מחיר.

משרד עורכי הדין דוד אנג`ל ילווה אותך הלקוח כקונה או כמוכר לביצוע עסקה מקרקעין בטוחה והוגנת לכל הצדדים המעורבים.  לחץ כאן ליצירת קשר ליעוץ ראשוני

דבר חשוב, יש חשיבות רבה ללוחות הזמנים שנקבעו או יקבעו בעסקת המקרקעין כדוגמת:
א. זמני מסירת החזקה,
ב. הכניסה לנכס
ג. פינוי שוכר/ים מהנכס,
ד. מועדי התשלומים,

מנגד, קיימת חובה לנהל משא ומתן שמתאים:
א.
ללוחות הזמנים של המוכר ו/או הקונה,
ב. לזמני קבלת המשכנתא, ג.
ג. לזמנים הדרושים לקלבת המסמכים המבוקשים בעסקה ממקורות שונים,
ד. רישומי הערות אזהרה וכו`.

עדיין מעל לכל אלו מרחף מעל ענן סיכון נוסף, שהרי בכל הסכם מכר יש סעיף פיצוי או קנס המוטל על הצד שמפר את ההסכם, הסכומים שנקבעים בפיצוי הינם לרוב סכומים גבוהים הנעמדים באחוזים ביחס לעסקה כולה, לפיכך אם אחד הצדדים כשל לעמוד בתנאי התשלום ו/או הזמנים - הוא מפר את ההסכם ולאור הפרתו של ההסכם הוא יחויב לשלם את תשלום הקנס או הפיצוי שהוסכם בין הצדדים בהסכם, אך אין בכך די שהרי עדיין הוא חשוף לתביעות וחיובים נוספים על פי דין לגבי נזקים וכיוצא באלו טענות של הצד שכנגד. כנגד הסיכון מחשיפה מעין זו כדאי להתייעץ אם עו"ד מתאים שיחסוך לכך כספים מרובים.

משרד עורכי הדין דוד אנג`ל, ישמח ללוות אותך בדרך לביצוע עסקת מקרקעין באופן בטוח, מהירה והמתאים ביותר לכם.  לחץ כאן ליצירת קשר לייעוץ ראשוני
 |  ראשי |  אודות המשרד  |  מאמרים ופסקי דין  |  קישורים  |  יצירת קשר  |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  | 
עורך דין הוצאה לפועל, הסדרת אזרחות ישראלית-משרד עורכי דין- www.angel-law.co.il © כל הזכויות שמורות
דוד אנגל, משרד עורכי דין כתובתינו: רחוב מנחם בגין 11 רמת גן 52681 מגדל תדהר רוגובין קומה 16 טלפון: 03-7513874 פקס: 03-6131616 נייד: 054-2433090
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל